}); });
15 jan 2017

AMP (Accelerated Mobile Pages)

Een nieuwe ontwikkeling is de opkomst van AMP. Nu steeds meer informatie wordt gezocht en gevonden via de smartphone wordt het van steeds groter belang dat deze pagina’s snel worden geladen. Wie kent niet de pagina’s die eerst enige informatie laten zien, waarna weer een filmpje of advertentie tussen wordt gevoegd. Ben je iets aan het lezen zakt het ineens weer buiten beeld. Het project AMP wil ervoor zorgen dat pagina’s zo worden vertoond dat de belangrijkste onderdelen worden getoond en de rest niet. Daarvoor wordt geen nieuw systeem bedacht maar wordt aangesloten bij de “normale” HTML code waarmee webpagina’s worden gebouwd. Binnen WordPress zijn al plug ins beschikbaar die daarbij behulpzaam kunnen zijn. Het gebruik van AMP zal volgens ingewijden steeds belangrijker worden ook omdat Google al te kennen heeft gegeven dat de snelheid waarmee een pagina wordt geladen steeds belangrijker zal worden bij het hoog weergeven bij zoekopdrachten! Zo geeft Google nu al een hogere rang aan pagina’s die responsive zijn. (Die geschikt zijn voor mobiele apparaten.). Meer informatie?

Share this
28 mei 2016

Webshop nu gratis proberen?

Altijd al een webshop willen beginnen? Dan is nu je kans. Je kan gedurende 3 maanden lang gratis een (mobiel vriendelijke) webshop uitproberen. Voor een voorbeeld hoe die shop eruit kan zien kijk je op voorbeeldshop 1 of voorbeeldshop 2. Het uiterlijk van de shop kan daarbij uiteraard worden aangepast en naar jouw wensen worden geleverd met de door jou gewenste betalingsmogelijkheden. Je krijgt daarbij ook een duidelijke handleiding hoe je de producten kunt invoeren en full support als je vragen hebt. Als je besluit verder te gaan met je webshop betaal je daarna slechts € 10 per maand (all-in). Je hoeft alleen zelf je producten in te voeren en je bestellingen af te werken. Al de andere werkzaamheden worden voor je gedaan (zoals domein registratie, hosting en het technisch up to date houden). Heb je interesse? Schroom niet en neem gerust en vrijblijvend contact op. Bel 06-23601165 of mail info@bastiaanburger.nl. Ik help je graag!

Share this
11 mei 2016

Facebook en/of Website of beide koppelen?

Duidelijk is dat Facebook (FB) aan een grote opmars bezig is in de digitale contact wereld. Wereldwijd kent FB al anderhalf miljard gebruikers en in Nederland is dat acht miljoen. Daarvan bezoekt ruim driekwart dagelijks de FB site. Ook bedrijven maken steeds meer gebruik van FB om hun diensten en producten te promoten. Door likes te verzamelen zorgen ze ervoor dat hun bedrijf almaar bekender wordt. De vraag dringt zich dan ook op hoe verhoudt Facebook zich tot de website? Is het laten maken van een website voldoende? Hieronder vergelijk ik beide met elkaar. Mijn conclusie uit die vergelijking is,  is dat niet of het één of het ander is. Door beide te gebruiken en aan elkaar te koppelen maak je ze beide sterker. Voor jou (de lezer van dit artikel) heb ik nu een speciale aanbieding. Het laten maken  van een website door mij, is nu inclusief het aanmaken en koppelen van een FB bedrijfspagina. Het koppelen van een bestaande FB pagina kan natuurlijk ook! Bel mij gerust vrijblijvend of benut het contactformulier.

FACEBOOK 

Voor

  • Snel en gratis– Een FB  pagina is eenvoudig op te zetten en is gratis.
  • Low-engagement– Als uw sociaal profiel niet langer werkt, kan je eenvoudig je pagina verwijderen of over schakelen naar een ander platform.
  • Wereldwijd– Het aantal bedrijven dat hun verkeer omleidt naar hun Facebook-site stijgt met 25% per jaar.
  • Betrokkenheid– FB stimuleert interactie en heeft de neiging ongedwongen en persoonlijk te zijn. Zo kan je gemakkelijk communiceren en relaties opbouwen.
  • Branding– Klanten zullen meer te weten komen over je zakelijke motieven, missie en doel, en op de hoogte blijven  door middel van jouw updates en hoe je op hen reageert. Dit verbetert de loyaliteit aan jouw merk.

 

Tegen

  • Beperkte design mogelijkheden– Met FB, moet je de voorgeschreven lay-out volgen. Je kan de kop en profiel foto aanpassen, maar de basis lay-out kan je niet veranderen.
  • Open forum– Consumenten kunnen vragen stellen en plaatsen hun feedback en klachten. Dat betekent dat je pagina voortdurend moet monitoren. Met andere woorden, het publiek kan commentaar op je sociale pagina geven of op hun eigen pagina die naar jou verwijst.  Je hebt dus niet de volledige controle.
  • Beperkte rapportage tools– Het niveau van de rapportage en functies die beschikbaar zijn vaak minder dan bij een website. Je krijgt enkel de informatie die FB kiest om te geven.
  • Gebrek aan eigenaarschap– voorwaarden van FB bepalen welke inhoud en promoties kunnen worden gepresenteerd.  Kijk ook eens naar wat er gebeurt als FB besluit de pagina te verwijderen als dit je enige aanwezigheid op het internet is.

 

WEBSITE

Voor

  • Kosteneffectief– Er zijn verschillende opties beschikbaar, variërend van gratis tot duur. Gratis websites, afhankelijk van jouw budget en zakelijke behoeften, kan een goed begin zijn. Je kan je site altijd verbeteren of mee laten groeien met je bedrijf.
  • Geloofwaardigheid– Consumenten verwachten dat bedrijven websites hebben. Zij vertrouwen een bedrijf meer als het een website heeft.
  • Volledige controle– Wanneer je een eigen website bezit, heb je veel meer keuzes over hoe het eruit ziet en de mogelijkheden die het heeft. Dat is ook zo als je een  gratis website builder gebruikt (bijv. WordPress)  en begint met een (gratis) template. Je kan een template personaliseren zodat het uniek lijkt.
  • Betere marketing– Met je eigen website, heb je meer ruimte om te communiceren en te verkopen aan je klanten. Een website heeft niet alleen meer ruimte om je bedrijf te presenteren ; maar je kunt ook meer marketing functies opnemen, zoals video’s, klanten recensies, blogs en speciale aanbiedingen.
  • Verminderde overhead– De meeste consumenten geven er de voorkeur aan om informatie van een bedrijf online te verkrijgen. Door je website een nuttige bron van informatie te maken, kan je besparen op je bedrijfskosten.
  • 24-uurs beschikbaarheid– Je bent “open for business” 24 uur per dag, 7 dagen per week, waar ook ter wereld – zelfs als je eigenlijk gesloten bent.

 

Tegen

  • Onderhoud– Afhankelijk van de grootte van je site, zal het up-to-date houden ervan enige tijd en inspanning vragen.
  • Toegenomen complexiteit– Hoe geavanceerder het ontwerp en functionaliteit, hoe meer geld en tijd nodig is voor het ontwerpen en opzetten van de site.
  • Meer marketing inspanning– Je moet werken om bezoekers naar je website te leiden. Dat betekent dat je een marketing strategie moet hebben en uit moet voeren.
Share this
29 mrt 2016

Gratis en gemakkelijk Webshop beginnen?

Een webshop beginnen is eenvoudig! Dit ga je geloven als je op Google zoekt met deze termen en de aanbiedingen je om “de oren vliegen”. Daarbij valt op dat je al voor 0 euro een webshop kunt starten. Als je verder kijkt, blijkt dat een demoshop te zijn, waarop je bijv. 3 maanden gratis kunt oefenen. Wil je verder, dan betaal je al snel € 20 per maand. Nu gaat alleen “voor niks de zon op “ , maar je kunt het wel heel goedkoop houden. Dit door het (gratis) WordPress te gebruiken samen met de zgn. plug-in voor WordPress genaamd WOOCommerce (ook gratis). Daarnaast heb je nog een domein naam en een bedrijf nodig dat je webshop gaat hosten. Voor een  .nl domein naam betaal je ca. € 10 per jaar en hostingbedrijven zijn er al vanaf € 5 per maand. Je moet je wel voorbereiden op hoe je je webshop succesvol maakt. Een goed artikel dat je daarbij behulpzaam kan zijn, staat te lezen op https://www.antagonist.nl/blog/2014/02/webshop-beginnen/ Wil je meer weten over hoe je de start van je webshop verder aan kunt pakken? Ik help je graag op weg met (vrijblijvend en gratis) advies.

Share this
01 mrt 2016

Ook een hovenier wil een website

Amber Hoveniersbedrijf uit Dinteloord heeft gevraagd om een een nieuwe website inclusief 3 jaar gratis hosting. In goed overleg is een website gebouwd waarop ook getoond wordt wat met restartikelen uit de tuin kan worden gemaakt c.q. gekocht. De site is uiteraard mobielvriendelijk, zodat die op elk medium zoals desktop, laptop, tablet  of smartphone goed te bekijken is. Bekijk de site op www.hoveniersbedrijfamber.nl

Share this
28 aug 2015

Wat doen bezoekers op uw website?

Hitte kaarten

Heatmaps of in het nederlands “Hitte kaarten” tonen u precies waar mensen klikken – en niet klikken – op uw website. Google Analytics is een populaire keuze voor real-time informatie, zoals hoeveel mensen uw site bezoeken, hoe ze deze gevonden hebben en uw zgn. bounce rate. Maar alleen een hitte kaart kan u helpen begrijpen wat bezoekers doen op uw website.

Gewapend met deze informatie, kunt u uw pagina’s verbeteren om de bezoekers te laten zien wat ze willen zien. Ook kunt u zaken aanpassen zoals navigatie ( het menu) en “call to action” knoppen beter zichtbaar maken en dus meer aanklikbaar.

Wat is een Hitte kaart?

Het is letterlijk een hete kaart. Nee, niet een kaart die in brand is gestoken, maar een kaart die aangeeft hoe de activiteit van een bezoeker wordt verdeeld over het browservenster. Het maakt de activiteiten op uw website zichtbaar door kleuren. Rood  waar bezoekers het meest vaak zijn tot blauw waar weinig met de cursor naar toe wordt bewogen.

Dit is een Hitte-kaart:

Wat doen bezoekers op uw website? Ziet u hoe de kleuren zijn verdeeld over de pagina? Blauwe gebieden zijn gebieden waar de cursor van de bezoeker het minst heeft gezweefd  / of geklikt. Op dat gedeelte heeft de bezoeker de minste tijd doorgebracht. Rode gebieden zijn gebieden waar de cursor van de bezoeker het meest zweefde en / of klikte. Dit schetst een beeld van hoe een bezoeker met uw site omging, wat hun interesse gevangen hield , en wat ze meer wilden zien. Het laat u zien welke delen van uw site  “hot” zijn en welke delen “niet.” U kijkt dus als het ware over de schouder van de bezoeker mee wat deze met uw site doet.

Wat kunnen Hitte kaarten u vertellen over uw website?

Mensen zijn visueel ingesteld. Kan iemand mij bijvoorbeeld leren lopen door een reeks instructies? Ik zou me die niet herinneren. Maar toon mij een beeld met uitleg en het lukt wel. Hitte kaarten vertellen u hoe een bezoeker “beweegt” op uw site. Maar wat u kunt verzamelen aan informatie is veel uitgebreider dan dat. Op een goede hitte-kaart kunt u zien:

Wat bezoekers interesseert.

De oranje tot rode gebieden op een warmte-kaart geven u een concreet visuele aanwijzing over wat uw bezoekers van de site willen weten. Dit is essentieel voor het creëren van een site die spreekt tot uw doelgroep.

Of er sprake is van navigatie verwarring.

Als er een heleboel klikken op een gebied plaats vinden die geen “link” zijn, moet je dat pagina element waarschijnlijk heroverwegen, zodat het minder “klikbaar” lijkt. Of misschien wilt u dat gebied juist wel tot een link omvormen.

Of bezoekers worden afgeleid.

Als er geen duidelijke stroom is volgens welke uw bezoeker werkt op uw pagina, heeft u een probleem. Één punt moet logisch doorstromen naar het volgende, en die weer naar de andere, enzovoort.

Wat werkt en wat niet.

Hitte kaarten kunnen laten zien of mensen klikken op datgene waarop u wilt dat ze klikken.  Als het klikbare element bedoeld is om leads binnen te halen en het is erg koud, dan weet je dat er iets op dit gebied moet worden aangepakt.

Hoe de conversie geschied.

Een gebrek aan klikken op uw aanmeldingsformulier of op “Meer” knoppen, of uw links naar producten geeft duidelijk aan dat er op dat punt iets moet veranderen.

Welke beelden worden het meest door de bezoekers bekeken.

Volgens een case studie van SumoMe, kunnen hitte kaarten helpen om te bepalen welke beelden op uw site het meest tot de verbeelding spreken. Zo maakt een marketing consultant bijv.  gebruik van de warmte kaarten op de referenties van haar klanten om te zien welke beelden/teksten bezoekers het meest interessant vinden. Ze benadrukken deze beelden dan meer op hun website en ze gebruiken ze in reclamecampagnes.
Wilt u ook (meer info over) een hitte kaart voor uw website; neem dan contact met ons op.

 

Bron: WPMU DEV

Share this

© 2017 Bastiaan Burger Webdesign. Alle prijzen zijn excl. btw .All rights reserved.

Click Me