}); });
28 mei 2016

Webshop nu gratis proberen?

Altijd al een webshop willen beginnen? Dan is nu je kans. Je kan gedurende 3 maanden lang gratis een (mobiel vriendelijke) webshop uitproberen. Voor een voorbeeld hoe die shop eruit kan zien kijk je op voorbeeldshop 1 of voorbeeldshop 2. Het uiterlijk van de shop kan daarbij uiteraard worden aangepast en naar jouw wensen worden geleverd met de door jou gewenste betalingsmogelijkheden. Je krijgt daarbij ook een duidelijke handleiding hoe je de producten kunt invoeren en full support als je vragen hebt. Als je besluit verder te gaan met je webshop betaal je daarna slechts € 10 per maand (all-in). Je hoeft alleen zelf je producten in te voeren en je bestellingen af te werken. Al de andere werkzaamheden worden voor je gedaan (zoals domein registratie, hosting en het technisch up to date houden). Heb je interesse? Schroom niet en neem gerust en vrijblijvend contact op. Bel 06-23601165 of mail info@bastiaanburger.nl. Ik help je graag!

Share this
11 mei 2016

Facebook en/of Website of beide koppelen?

Duidelijk is dat Facebook (FB) aan een grote opmars bezig is in de digitale contact wereld. Wereldwijd kent FB al anderhalf miljard gebruikers en in Nederland is dat acht miljoen. Daarvan bezoekt ruim driekwart dagelijks de FB site. Ook bedrijven maken steeds meer gebruik van FB om hun diensten en producten te promoten. Door likes te verzamelen zorgen ze ervoor dat hun bedrijf almaar bekender wordt. De vraag dringt zich dan ook op hoe verhoudt Facebook zich tot de website? Is het laten maken van een website voldoende? Hieronder vergelijk ik beide met elkaar. Mijn conclusie uit die vergelijking is,  is dat niet of het één of het ander is. Door beide te gebruiken en aan elkaar te koppelen maak je ze beide sterker. Voor jou (de lezer van dit artikel) heb ik nu een speciale aanbieding. Het laten maken  van een website door mij, is nu inclusief het aanmaken en koppelen van een FB bedrijfspagina. Het koppelen van een bestaande FB pagina kan natuurlijk ook! Bel mij gerust vrijblijvend of benut het contactformulier.

FACEBOOK 

Voor

  • Snel en gratis– Een FB  pagina is eenvoudig op te zetten en is gratis.
  • Low-engagement– Als uw sociaal profiel niet langer werkt, kan je eenvoudig je pagina verwijderen of over schakelen naar een ander platform.
  • Wereldwijd– Het aantal bedrijven dat hun verkeer omleidt naar hun Facebook-site stijgt met 25% per jaar.
  • Betrokkenheid– FB stimuleert interactie en heeft de neiging ongedwongen en persoonlijk te zijn. Zo kan je gemakkelijk communiceren en relaties opbouwen.
  • Branding– Klanten zullen meer te weten komen over je zakelijke motieven, missie en doel, en op de hoogte blijven  door middel van jouw updates en hoe je op hen reageert. Dit verbetert de loyaliteit aan jouw merk.

 

Tegen

  • Beperkte design mogelijkheden– Met FB, moet je de voorgeschreven lay-out volgen. Je kan de kop en profiel foto aanpassen, maar de basis lay-out kan je niet veranderen.
  • Open forum– Consumenten kunnen vragen stellen en plaatsen hun feedback en klachten. Dat betekent dat je pagina voortdurend moet monitoren. Met andere woorden, het publiek kan commentaar op je sociale pagina geven of op hun eigen pagina die naar jou verwijst.  Je hebt dus niet de volledige controle.
  • Beperkte rapportage tools– Het niveau van de rapportage en functies die beschikbaar zijn vaak minder dan bij een website. Je krijgt enkel de informatie die FB kiest om te geven.
  • Gebrek aan eigenaarschap– voorwaarden van FB bepalen welke inhoud en promoties kunnen worden gepresenteerd.  Kijk ook eens naar wat er gebeurt als FB besluit de pagina te verwijderen als dit je enige aanwezigheid op het internet is.

 

WEBSITE

Voor

  • Kosteneffectief– Er zijn verschillende opties beschikbaar, variërend van gratis tot duur. Gratis websites, afhankelijk van jouw budget en zakelijke behoeften, kan een goed begin zijn. Je kan je site altijd verbeteren of mee laten groeien met je bedrijf.
  • Geloofwaardigheid– Consumenten verwachten dat bedrijven websites hebben. Zij vertrouwen een bedrijf meer als het een website heeft.
  • Volledige controle– Wanneer je een eigen website bezit, heb je veel meer keuzes over hoe het eruit ziet en de mogelijkheden die het heeft. Dat is ook zo als je een  gratis website builder gebruikt (bijv. WordPress)  en begint met een (gratis) template. Je kan een template personaliseren zodat het uniek lijkt.
  • Betere marketing– Met je eigen website, heb je meer ruimte om te communiceren en te verkopen aan je klanten. Een website heeft niet alleen meer ruimte om je bedrijf te presenteren ; maar je kunt ook meer marketing functies opnemen, zoals video’s, klanten recensies, blogs en speciale aanbiedingen.
  • Verminderde overhead– De meeste consumenten geven er de voorkeur aan om informatie van een bedrijf online te verkrijgen. Door je website een nuttige bron van informatie te maken, kan je besparen op je bedrijfskosten.
  • 24-uurs beschikbaarheid– Je bent “open for business” 24 uur per dag, 7 dagen per week, waar ook ter wereld – zelfs als je eigenlijk gesloten bent.

 

Tegen

  • Onderhoud– Afhankelijk van de grootte van je site, zal het up-to-date houden ervan enige tijd en inspanning vragen.
  • Toegenomen complexiteit– Hoe geavanceerder het ontwerp en functionaliteit, hoe meer geld en tijd nodig is voor het ontwerpen en opzetten van de site.
  • Meer marketing inspanning– Je moet werken om bezoekers naar je website te leiden. Dat betekent dat je een marketing strategie moet hebben en uit moet voeren.
Share this
29 mrt 2016

Gratis en gemakkelijk Webshop beginnen?

Een webshop beginnen is eenvoudig! Dit ga je geloven als je op Google zoekt met deze termen en de aanbiedingen je om “de oren vliegen”. Daarbij valt op dat je al voor 0 euro een webshop kunt starten. Als je verder kijkt, blijkt dat een demoshop te zijn, waarop je bijv. 3 maanden gratis kunt oefenen. Wil je verder, dan betaal je al snel € 20 per maand. Nu gaat alleen “voor niks de zon op “ , maar je kunt het wel heel goedkoop houden. Dit door het (gratis) WordPress te gebruiken samen met de zgn. plug-in voor WordPress genaamd WOOCommerce (ook gratis). Daarnaast heb je nog een domein naam en een bedrijf nodig dat je webshop gaat hosten. Voor een  .nl domein naam betaal je ca. € 10 per jaar en hostingbedrijven zijn er al vanaf € 5 per maand. Je moet je wel voorbereiden op hoe je je webshop succesvol maakt. Een goed artikel dat je daarbij behulpzaam kan zijn, staat te lezen op https://www.antagonist.nl/blog/2014/02/webshop-beginnen/ Wil je meer weten over hoe je de start van je webshop verder aan kunt pakken? Ik help je graag op weg met (vrijblijvend en gratis) advies.

Share this
01 mrt 2016

Ook een hovenier wil een website

Amber Hoveniersbedrijf uit Dinteloord heeft gevraagd om een een nieuwe website inclusief 3 jaar gratis hosting. In goed overleg is een website gebouwd waarop ook getoond wordt wat met restartikelen uit de tuin kan worden gemaakt c.q. gekocht. De site is uiteraard mobielvriendelijk, zodat die op elk medium zoals desktop, laptop, tablet  of smartphone goed te bekijken is. Bekijk de site op www.hoveniersbedrijfamber.nl

Share this
28 aug 2015

Wat doen bezoekers op uw website?

Hitte kaarten

Heatmaps of in het nederlands “Hitte kaarten” tonen u precies waar mensen klikken – en niet klikken – op uw website. Google Analytics is een populaire keuze voor real-time informatie, zoals hoeveel mensen uw site bezoeken, hoe ze deze gevonden hebben en uw zgn. bounce rate. Maar alleen een hitte kaart kan u helpen begrijpen wat bezoekers doen op uw website.

Gewapend met deze informatie, kunt u uw pagina’s verbeteren om de bezoekers te laten zien wat ze willen zien. Ook kunt u zaken aanpassen zoals navigatie ( het menu) en “call to action” knoppen beter zichtbaar maken en dus meer aanklikbaar.

Wat is een Hitte kaart?

Het is letterlijk een hete kaart. Nee, niet een kaart die in brand is gestoken, maar een kaart die aangeeft hoe de activiteit van een bezoeker wordt verdeeld over het browservenster. Het maakt de activiteiten op uw website zichtbaar door kleuren. Rood  waar bezoekers het meest vaak zijn tot blauw waar weinig met de cursor naar toe wordt bewogen.

Dit is een Hitte-kaart:

Wat doen bezoekers op uw website? Ziet u hoe de kleuren zijn verdeeld over de pagina? Blauwe gebieden zijn gebieden waar de cursor van de bezoeker het minst heeft gezweefd  / of geklikt. Op dat gedeelte heeft de bezoeker de minste tijd doorgebracht. Rode gebieden zijn gebieden waar de cursor van de bezoeker het meest zweefde en / of klikte. Dit schetst een beeld van hoe een bezoeker met uw site omging, wat hun interesse gevangen hield , en wat ze meer wilden zien. Het laat u zien welke delen van uw site  “hot” zijn en welke delen “niet.” U kijkt dus als het ware over de schouder van de bezoeker mee wat deze met uw site doet.

Wat kunnen Hitte kaarten u vertellen over uw website?

Mensen zijn visueel ingesteld. Kan iemand mij bijvoorbeeld leren lopen door een reeks instructies? Ik zou me die niet herinneren. Maar toon mij een beeld met uitleg en het lukt wel. Hitte kaarten vertellen u hoe een bezoeker “beweegt” op uw site. Maar wat u kunt verzamelen aan informatie is veel uitgebreider dan dat. Op een goede hitte-kaart kunt u zien:

Wat bezoekers interesseert.

De oranje tot rode gebieden op een warmte-kaart geven u een concreet visuele aanwijzing over wat uw bezoekers van de site willen weten. Dit is essentieel voor het creëren van een site die spreekt tot uw doelgroep.

Of er sprake is van navigatie verwarring.

Als er een heleboel klikken op een gebied plaats vinden die geen “link” zijn, moet je dat pagina element waarschijnlijk heroverwegen, zodat het minder “klikbaar” lijkt. Of misschien wilt u dat gebied juist wel tot een link omvormen.

Of bezoekers worden afgeleid.

Als er geen duidelijke stroom is volgens welke uw bezoeker werkt op uw pagina, heeft u een probleem. Één punt moet logisch doorstromen naar het volgende, en die weer naar de andere, enzovoort.

Wat werkt en wat niet.

Hitte kaarten kunnen laten zien of mensen klikken op datgene waarop u wilt dat ze klikken.  Als het klikbare element bedoeld is om leads binnen te halen en het is erg koud, dan weet je dat er iets op dit gebied moet worden aangepakt.

Hoe de conversie geschied.

Een gebrek aan klikken op uw aanmeldingsformulier of op “Meer” knoppen, of uw links naar producten geeft duidelijk aan dat er op dat punt iets moet veranderen.

Welke beelden worden het meest door de bezoekers bekeken.

Volgens een case studie van SumoMe, kunnen hitte kaarten helpen om te bepalen welke beelden op uw site het meest tot de verbeelding spreken. Zo maakt een marketing consultant bijv.  gebruik van de warmte kaarten op de referenties van haar klanten om te zien welke beelden/teksten bezoekers het meest interessant vinden. Ze benadrukken deze beelden dan meer op hun website en ze gebruiken ze in reclamecampagnes.
Wilt u ook (meer info over) een hitte kaart voor uw website; neem dan contact met ons op.

 

Bron: WPMU DEV

Share this
18 aug 2015

Mobielvriendelijke website scoort hoger

Verouderde website scoort lager in Google

Stel, je hebt een verouderde website en je vindt het leuk als mobiele internetters je ook nog kunnen vinden. Dan heb je binnenkort pech. Want al gaat het gefaseerd – ‘Mobilegeddon’ is nu echt begonnen. Zo noemen betrokkenen een ingrijpende verandering in Google’s zoekalgoritme.

Sinds eind april 2015 houdt ’s werelds meest gebruikte zoekmachine rekening met de ‘mobielvriendelijkheid’ van een website. En dat heeft grote gevolgen voor miljoenen websites – vandaar de apocalyptische bijnaam.

Heb je een verouderde, mobielonvriendelijke site? Dan komt hij voortaan op mobiele apparaten lager in Google’s zoekresultaten te staan. Het gaat bijvoorbeeld om sites met te kleine teksten voor smartphone-schermen of met links en schuifjes die slecht met een vinger zijn te bedienen.

Koninklijk Huis komt niet door de keuring

Op de online test voor webontwikkelaars kun je zien of jouw website Google’s goedkeuring krijgt. Daaruit blijkt ook dat talloze Nederlandse websites niet aan de nieuwe criteria voldoen, zoals die van ANPBlokkerPearleRadio 1, het Koninklijk Huis en rotterdam.nl.

Ook grote buitenlandse sites hebben een probleem. De BBC, de Financial Times en de sociale nieuwswebsite Reddit, om er een paar te noemen. De verliezers van Google’s mobiele apocalyps staan voor een simpele keuze: de site ombouwen of internetverkeer mislopen.

Google belangrijk voor vondbaarheid Google

In een wereld waarin Google een marktaandeel heeft van 90 procent en pakweg de helft van het zoekverkeer via mobiele apparaten verloopt, is dat eigenlijk geen keuze. Een hoge positie in de zoekresultaten heeft voor veel bedrijven direct gevolg voor het binnenslepen van adverteerders, opdrachten of klanten.

Grote kans dus dat de stap van Google er voor zorgt dat internet er in de toekomst op mobiele schermen beter uit gaat zien. Dat is ook precies wat Google wil: de gebruikservaring van internet op mobiele apparaten verbeteren.

Strop voor kleine bedrijven

Voor kleine bedrijven betekent de stap van Google een kostenpost van enkele duizenden euro’s. Neem een Amsterdamse hamburgerketen , dat een ‘mobielonvriendelijke’ site heeft. De eigenaar laat een nieuwe site bouwen voor vier- a vijfduizend euro.

“Op zich niet zo’n groot probleem. We waren het toch al van plan, maar nu nemen we ook Google’s eisen mee. Ik begrijp de stap van Google wel. Ook wij willen goed leesbaar zijn op een mobieltje.”

Hoe groot de impact van de wijzigingen is weten experts nog niet precies. Het nieuwe algoritme wordt gefaseerd ingevoerd, waardoor het nog weken kan duren voordat alle effecten duidelijk zijn. Onderzoeksbureau Searchmetrics bracht dit weekend zijn voorlopige resultaten  voor internationale sites naar buiten en die zijn niet mis. Het bureau houdt ranglijsten bij van honderdduizenden domeinnamen op basis van hun vindbaarheid op Google.

Wilt u uw website ook beter zichtbaar laten zijn neem dan contact met ons op. Dat kost eerder een paar honderd euro dan een paar duizend!

Share this

© 2017 Bastiaan Burger Webdesign. Alle prijzen zijn excl. btw .All rights reserved.

Click Me