08 jun 2017

Mooie foto’s op hoog resolutie scherm

Iedereen weet dat het hebben van mooie foto’s op je website van groot belang is. Het verlevendigt je website en deze ziet er daardoor attractiever uit. Niet voor niets is het gezegde een beeld zegt meer dan duizend woorden. Doordat schermen van computers en tablets steeds scherper worden is het mogelijk je foto’s steeds mooier en levendiger te presenteren aan je website bezoeker. Dat betekent wel dat je de foto’s die je op website gebruikt van hoge kwaliteit moeten zijn. Maar daarnaast zijn er nog andere hulpmiddelen om de foto’s er op je website nog beter uit te laten zien. Als je WordPress gebruikt kan je daarvoor bijvoorbeeld ook een plug in gebruiken. Een bekende is bijv. de Retina 2 x plug in. Deze zorgt ervoor dat als met een hoge resolutie-apparaat je website wordt bekeken, de lage resolutie-afbeelding wordt vervangen door de hoge resolutieversie. Mooi toch! Wil je meer informatie, neem dan contact op.

Share this
22 apr 2017

Veilige website noodzaak? Ja! Met SSL

 

Het zal u bekend voorkomen, het slotje in de browserbalk. Een teken van veiligheid om met een gerust hart door de webpagina te surfen. Lang niet alle pagina’s zijn echter met een dergelijk slot beveiligd. Het slot wordt zichtbaar op de webpagina zodra deze beveiligd is met een SSL certificaat, een term die u steeds meer tegen komt op het internet. Wellicht hebt u hier zelf ook al eens aan gedacht, maar weet u niet of het iets voor u is? De “bottom line” is dat er drie doorslaggevende redenen zijn waarom u een SSL certificaat zou moeten hebben op uw website. Dat zijn een wettelijke verplichting, een betere ranking op Google of het voorkomen van “niet betrouwbaarheids” meldingen.

Wettelijke verplichting

Hebt u een webshop? Of een formulier op uw website waarmee u gegevens van uw bezoekers vraagt? U bent dan bezig met de verwerking van persoonsgegevens. Hiervoor bent u wettelijk verplicht om passende technische maatregelen te nemen om de overdracht van die gegevens zo veilig mogelijk te maken en houden. Een SSL certificaat is hiervoor de aangewezen oplossing!

Sinds 1 januari 2016 is de Wet Datalek Meldplicht in werking getreden. Dat wil niet alleen zeggen dat u wettelijk verplicht bent om deze maatregelen te nemen, maar dat er zelfs boetes mogen worden uitgedeeld als u deze beveiliging niet op orde heeft!

Het hebben van een (te) slechte beveiliging is namelijk sinds 1 januari 2016 strafbaar. En het hanteren van een website of formulier waarmee persoonsgegevens worden verzameld (denk hierbij aan bijvoorbeeld naam en adres op een webshop, of een contact formulier) zónder SSL certificaat is per definitie een te slechte beveiliging. Een gewaarschuwd mens, telt voor twee!

Google vindt u meer waard

Medio 2015 maakten de ontwikkelaars van Google bekend dat beveiligde websites een voorkeur krijgen bij het “ranken”. Welk ‘gewicht’ er aan deze ranking wordt gegeven is helaas niet bekend (daar spreken ze bij Google nooit over), maar wel dat het van invloed is op uw indexatie. Uw vindbaarheid kan dus positief beïnvloed worden door het plaatsen van een SSL certificaat.

Google Chrome

Met de komst van versie 56 van Google Chrome komt er een start aan een verplicht beveiligd internet. Google Chrome zal de eerste browser zijn welke de webpagina’s die niet voldoen aan de gestelde veiligheidseisen op voorhand al als “niet betrouwbaar” gaat classificeren. De eisen welke Google stelt zijn dezelfde als welke de Wet Datalek Meldplicht voorschrijft.

Een “niet betrouwbaar” classificatie wil echter nog niet zeggen dat de mensen niet op uw webpagina kunnen komen. Echter zij zullen wel direct met een beveiligingsrisico worden begroet, in plaats van de startpagina van de website. Mensen worden van nature helaas afgeschrikt door foutmeldingen en risicomeldingen, dit kan dus gevolgen hebben voor de bezoekersaantallen op uw webpagina.

Hoe kom ik aan een SSL certificaat?

Vele hostingsbedrijven leveren SSL certificaten. Sommige zoals Antagonist zelfs gratis. Als u al een website hebt zal gecontroleerd moeten worden of er sprake is van “veilige” content. Zo niet dan zal er wellicht nog een aanpassing moeten volgen.

Meer informatie?

Belt u gerust 06-23601165 of mail naar info@bastiaanburger.nl

 

 

 

Share this
15 jan 2017

AMP (Accelerated Mobile Pages)

Een nieuwe ontwikkeling is de opkomst van AMP. Nu steeds meer informatie wordt gezocht en gevonden via de smartphone wordt het van steeds groter belang dat deze pagina’s snel worden geladen. Wie kent niet de pagina’s die eerst enige informatie laten zien, waarna weer een filmpje of advertentie tussen wordt gevoegd. Ben je iets aan het lezen zakt het ineens weer buiten beeld. Het project AMP wil ervoor zorgen dat pagina’s zo worden vertoond dat de belangrijkste onderdelen worden getoond en de rest niet. Daarvoor wordt geen nieuw systeem bedacht maar wordt aangesloten bij de “normale” HTML code waarmee webpagina’s worden gebouwd. Binnen WordPress zijn al plug ins beschikbaar die daarbij behulpzaam kunnen zijn. Het gebruik van AMP zal volgens ingewijden steeds belangrijker worden ook omdat Google al te kennen heeft gegeven dat de snelheid waarmee een pagina wordt geladen steeds belangrijker zal worden bij het hoog weergeven bij zoekopdrachten! Zo geeft Google nu al een hogere rang aan pagina’s die responsive zijn. (Die geschikt zijn voor mobiele apparaten.). Meer informatie?

Share this
28 mei 2016

Webshop nu gratis proberen?

Altijd al een webshop willen beginnen? Dan is nu je kans. Je kan gedurende 3 maanden lang gratis een (mobiel vriendelijke) webshop uitproberen. Voor een voorbeeld hoe die shop eruit kan zien kijk je op voorbeeldshop 1 of voorbeeldshop 2. Het uiterlijk van de shop kan daarbij uiteraard worden aangepast en naar jouw wensen worden geleverd met de door jou gewenste betalingsmogelijkheden. Je krijgt daarbij ook een duidelijke handleiding hoe je de producten kunt invoeren en full support als je vragen hebt. Als je besluit verder te gaan met je webshop betaal je daarna slechts € 10 per maand (all-in). Je hoeft alleen zelf je producten in te voeren en je bestellingen af te werken. Al de andere werkzaamheden worden voor je gedaan (zoals domein registratie, hosting en het technisch up to date houden). Heb je interesse? Schroom niet en neem gerust en vrijblijvend contact op. Bel 06-23601165 of mail info@bastiaanburger.nl. Ik help je graag!

Share this
11 mei 2016

Facebook en/of Website of beide koppelen?

Duidelijk is dat Facebook (FB) aan een grote opmars bezig is in de digitale contact wereld. Wereldwijd kent FB al anderhalf miljard gebruikers en in Nederland is dat acht miljoen. Daarvan bezoekt ruim driekwart dagelijks de FB site. Ook bedrijven maken steeds meer gebruik van FB om hun diensten en producten te promoten. Door likes te verzamelen zorgen ze ervoor dat hun bedrijf almaar bekender wordt. De vraag dringt zich dan ook op hoe verhoudt Facebook zich tot de website? Is het laten maken van een website voldoende? Hieronder vergelijk ik beide met elkaar. Mijn conclusie uit die vergelijking is,  is dat niet of het één of het ander is. Door beide te gebruiken en aan elkaar te koppelen maak je ze beide sterker. Voor jou (de lezer van dit artikel) heb ik nu een speciale aanbieding. Het laten maken  van een website door mij, is nu inclusief het aanmaken en koppelen van een FB bedrijfspagina. Het koppelen van een bestaande FB pagina kan natuurlijk ook! Bel mij gerust vrijblijvend of benut het contactformulier.

FACEBOOK 

Voor

  • Snel en gratis– Een FB  pagina is eenvoudig op te zetten en is gratis.
  • Low-engagement– Als uw sociaal profiel niet langer werkt, kan je eenvoudig je pagina verwijderen of over schakelen naar een ander platform.
  • Wereldwijd– Het aantal bedrijven dat hun verkeer omleidt naar hun Facebook-site stijgt met 25% per jaar.
  • Betrokkenheid– FB stimuleert interactie en heeft de neiging ongedwongen en persoonlijk te zijn. Zo kan je gemakkelijk communiceren en relaties opbouwen.
  • Branding– Klanten zullen meer te weten komen over je zakelijke motieven, missie en doel, en op de hoogte blijven  door middel van jouw updates en hoe je op hen reageert. Dit verbetert de loyaliteit aan jouw merk.

 

Tegen

  • Beperkte design mogelijkheden– Met FB, moet je de voorgeschreven lay-out volgen. Je kan de kop en profiel foto aanpassen, maar de basis lay-out kan je niet veranderen.
  • Open forum– Consumenten kunnen vragen stellen en plaatsen hun feedback en klachten. Dat betekent dat je pagina voortdurend moet monitoren. Met andere woorden, het publiek kan commentaar op je sociale pagina geven of op hun eigen pagina die naar jou verwijst.  Je hebt dus niet de volledige controle.
  • Beperkte rapportage tools– Het niveau van de rapportage en functies die beschikbaar zijn vaak minder dan bij een website. Je krijgt enkel de informatie die FB kiest om te geven.
  • Gebrek aan eigenaarschap– voorwaarden van FB bepalen welke inhoud en promoties kunnen worden gepresenteerd.  Kijk ook eens naar wat er gebeurt als FB besluit de pagina te verwijderen als dit je enige aanwezigheid op het internet is.

 

WEBSITE

Voor

  • Kosteneffectief– Er zijn verschillende opties beschikbaar, variërend van gratis tot duur. Gratis websites, afhankelijk van jouw budget en zakelijke behoeften, kan een goed begin zijn. Je kan je site altijd verbeteren of mee laten groeien met je bedrijf.
  • Geloofwaardigheid– Consumenten verwachten dat bedrijven websites hebben. Zij vertrouwen een bedrijf meer als het een website heeft.
  • Volledige controle– Wanneer je een eigen website bezit, heb je veel meer keuzes over hoe het eruit ziet en de mogelijkheden die het heeft. Dat is ook zo als je een  gratis website builder gebruikt (bijv. WordPress)  en begint met een (gratis) template. Je kan een template personaliseren zodat het uniek lijkt.
  • Betere marketing– Met je eigen website, heb je meer ruimte om te communiceren en te verkopen aan je klanten. Een website heeft niet alleen meer ruimte om je bedrijf te presenteren ; maar je kunt ook meer marketing functies opnemen, zoals video’s, klanten recensies, blogs en speciale aanbiedingen.
  • Verminderde overhead– De meeste consumenten geven er de voorkeur aan om informatie van een bedrijf online te verkrijgen. Door je website een nuttige bron van informatie te maken, kan je besparen op je bedrijfskosten.
  • 24-uurs beschikbaarheid– Je bent “open for business” 24 uur per dag, 7 dagen per week, waar ook ter wereld – zelfs als je eigenlijk gesloten bent.

 

Tegen

  • Onderhoud– Afhankelijk van de grootte van je site, zal het up-to-date houden ervan enige tijd en inspanning vragen.
  • Toegenomen complexiteit– Hoe geavanceerder het ontwerp en functionaliteit, hoe meer geld en tijd nodig is voor het ontwerpen en opzetten van de site.
  • Meer marketing inspanning– Je moet werken om bezoekers naar je website te leiden. Dat betekent dat je een marketing strategie moet hebben en uit moet voeren.
Share this
29 mrt 2016

Gratis en gemakkelijk Webshop beginnen?

Een webshop beginnen is eenvoudig! Dit ga je geloven als je op Google zoekt met deze termen en de aanbiedingen je om “de oren vliegen”. Daarbij valt op dat je al voor 0 euro een webshop kunt starten. Als je verder kijkt, blijkt dat een demoshop te zijn, waarop je bijv. 3 maanden gratis kunt oefenen. Wil je verder, dan betaal je al snel € 20 per maand. Nu gaat alleen “voor niks de zon op “ , maar je kunt het wel heel goedkoop houden. Dit door het (gratis) WordPress te gebruiken samen met de zgn. plug-in voor WordPress genaamd WOOCommerce (ook gratis). Daarnaast heb je nog een domein naam en een bedrijf nodig dat je webshop gaat hosten. Voor een  .nl domein naam betaal je ca. € 10 per jaar en hostingbedrijven zijn er al vanaf € 5 per maand. Je moet je wel voorbereiden op hoe je je webshop succesvol maakt. Een goed artikel dat je daarbij behulpzaam kan zijn, staat te lezen op https://www.antagonist.nl/blog/2014/02/webshop-beginnen/ Wil je meer weten over hoe je de start van je webshop verder aan kunt pakken? Ik help je graag op weg met (vrijblijvend en gratis) advies.

Share this

© 2017 Bastiaan Burger Webdesign. Alle prijzen zijn excl. btw .All rights reserved.

Click Me